Korzenie sytuacji sięgają listopada 2021 roku. Wtedy spółka Elkom poinformowała o rezygnacji z dzierżawy sieci ciepłowniczej, za pośrednictwem której ciepło będące produktem ubocznym działania elektrowni Opole trafia do domów w Czarnowąsach oraz w gminie Dobrzeń Wielki. Elkom tłumaczyło to brakiem pieniędzy na modernizację sieci. Spółka informowała, że będzie dostarczać ciepło do końca 2022 roku.
Widmo zimnych kaloryferów w mieszkaniach i w domach zajrzało w oczy około 4 tysiącom osób. Pod koniec wakacji okazało się jednak, że sieć w dzierżawę obejmie ECO Opole. Ciepło nadal będzie pochodzić z elektrowni.
ECO Opole: Czas na formalności do końca roku
Teraz spółka wydała komunikat, w którym apeluje do dotychczasowych klientów Elkom, aby jak najszybciej załatwili formalności związane z podpisaniem umów na dostawę ciepła. Kto tego nie zrobi do końca roku musi się liczyć z tym, że będzie odcięty od sieci ciepłowniczej do czasu załatwienia formalności.
– Apelujemy do wszystkich właścicieli domów, żeby zgłosili się osobiście do Biura Obsługi Klienta ECO na ul. Harcerską 15 i złożyli wniosek o zawarcie umowy – mówi Tomasz Piętka, dyrektor ds. handlowych ECO Opole.
Zaznacza, że pracownicy ECO czekają na mieszkańców Czarnowąsów i Dobrzenia Wielkiego codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 16.00. Powinni zabrać ze sobą wypełniony wniosek. Druki wysłano pocztą, są też dostępny na stronie internetowej spółki.
„Należy zabrać również dowód osobisty i dokument potwierdzający tytuł prawny do budynku lub wypełnione oświadczenie określające tytuł prawny do nieruchomości. Te również są dostępne na stronie ECO Opole” – czytamy w komunikacie.
– Na miejscu oczywiście będą dostępne wszystkie niezbędne druki – dodaje Tomasz Piętka – Nasi pracownicy chętnie pomogą w wypełnieniu dokumentów i odpowiedzą na wszystkie pytania, na które jesteśmy w stanie udzielić odpowiedzi.
Złożenie takiego wniosku jest konieczne do przygotowania pełnej dokumentacji. Na jej podstawie przygotowana zostanie umowa sprzedaży ciepła.
Ciepło może być nawet dwukrotnie droższe
ECO Opole przyznaje, że nie wiadomo jeszcze jakie ceny będą obowiązywały klientów z Czarnowąsów i Dobrzenia Wielkiego. W komunikacie spółka zaznacza jednak, że na pewno będą wyższe, niż dotychczas. Zatwierdzanie Taryfy dla ciepła jest obecnie procedowane w Urzędzie Regulacji Energetyki.
– Ceny będą nawet dwukrotnie wyższe niż obecne stawki, ale na pewno nie będą wyższe niż stawki obowiązujące naszych klientów w Opolu – mówi Tomasz Piętka. – Prognozowanie cen musi w tym przypadku być mocno osadzone w dynamicznie zmieniających się realiach ekonomiczno – gospodarczych i odnosić się do realnych kosztów zakupu i dostawy ciepła – uzasadnia.
Zapowiada, że klienci będą mogli skorzystać z e-BOKu, e-Faktury oraz zaliczkowego systemu rozliczeń. Ten pozwala rozłożyć opłaty za ciepło równomiernie na cały rok, bez wzrostu rachunków w okresie zimowym.
– Na pewno możemy też powiedzieć, że dla naszych nowych klientów mamy już zapewniony możliwie najlepszy serwis na wypadek ewentualnych awarii sieci ciepłowniczych – deklaruje dyrektor ds. handlowych ECO Opole.
Usługi w zakresie serwisu dostaw ciepła dla mieszkańców dzielnicy Czarnowąsy i Gminy Dobrzeń Wielki świadczyć będzie spółka ECO Serwis poprzez pogotowie ciepłownicze ECO SA.