Największą inwestycją na obwodnicy Opola będzie przebudowa skrzyżowania z ulicą Partyzancką przy hali Makro. Powstanie tam węzeł komunikacyjny z biszkoptowym rondem oraz dwujezdniową estakadą nad nim. Do tego dojdzie nowe oświetlenie i ścieżki pieszo-rowerowe w obrębie węzła.
Koszt budowy nowego węzła na obwodnicy północnej to 66 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum Himmel i Papesch z Opola oraz Adac-Lewar z Przystajni. Na wykonanie mają blisko 2,5 roku. Przy czym rozpoczęcia prac można się spodziewać w okolicy połowy 2025 roku. Wszystko dlatego, że najpierw firmy mają 14 miesięcy na przygotowanie dokumentacji.
Podobne ramy czasowe ma drugi elementu prac na obwodnicy Opola, którym jest przebudowa liczącego blisko kilometr fragmentu tej drogi. Mowa o odcinku pomiędzy rondem Rodłaków a granicami miasta. Powstanie tam dodatkowa jezdnia, dzięki czemu droga będzie miała po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.
W ramach tej inwestycji powstanie też nowe rondo turbinowe. Będzie też nowa droga dojazdowa na tereny inwestycyjne, a także trasa pieszo-rowerowa i oświetlenie. To zadanie pochłonie prawie 20 mln zł. Wykona je firma Best Opebel z Opola.
Ta sama firma przeprowadzi też modernizację 700-metrowego odcinka ulicy Wrocławskiej. Pracami objęty będzie fragment od stacji paliw Orlen do ulicy Barwnej. Inwestycji towarzyszyć będzie powstanie tras dla pieszych i cyklistów, jak i doświetlonego przejścia dla pieszych. Będą też nowe zatoki autobusowe oraz oświetlenie.
Prace na ulicy Wrocławskiej powinny się rozpocząć jesienią tego roku. Wykonawca ma pół roku na przygotowanie dokumentacji. Natomiast zakończenia przebudowy ulicy Wrocławskiej można się spodziewać jesienią 2025 roku. To zadanie pochłonie blisko 2,5 mln zł.
Czytaj także: Nowy stadion Kolejarza Opole. Będzie tor dla młodych
***
Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania.