Przebieg trasy średnicowej w Opolu – koncepcja na zdjęciach satelitarnych
Przebieg trasy średnicowej w Opolu jest znany od dłuższego czasu. Zaczynać będzie się rondem na od ul. Struga, a kończyć rondem na ul. Prószkowskiej. Droga będzie biec równolegle wzdłuż torów przez Pasiekę. Jej realizacja oznaczać będzie budowę nowych mostów nad Młynówką, Odrą i Kanałem Ulgi.
Na środowej konferencji prasowej prezydent Arkadiusz Wiśniewski zaprezentował dokładny przebieg trasy średnicowej. Plan drogi nałożono na bardziej aktualne zdjęcia satelitarne.
Inwestycja niedawno uzyskała decyzję środowiskową. I odżyły emocje wokół drogi. Zwolennicy przekonują, że usprawni ruch w mieście. Przeciwnicy – że odciążenie ruchu będzie niewielkie, za to trasa zniszczy zabytkową część miasta.
Przed tygodniem założenia dotyczące budowy trasy średnicowej przedstawiono radnym. Przedstawiciele opozycji sygnalizowali, że inwestycji towarzyszy szereg znaków zapytania. Mimo tego na najbliższej sesji w korekcie budżetu zapisano zabezpieczenie 4 mln zł na przygotowanie dokumentacji nowej drogi.
– Trasa średnicowa w Opolu nie jest zamiast obwodnicy południowej. Obie inwestycje są koniecznie ważne do zrealizowania – zapewnia Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola.
– Mieszkańcy województwa docierają do miasta z różnych stron. Most poprowadzony przez Odrę jest przedsięwzięciem lokalnym, które usprawni ruch – przekonuje prezydent Opola.
Na przedsesyjnej konferencji Arkadiusz Wiśniewski zaznaczał, że trasą średnicową nie będą mogły się poruszać pojazdy ciężarowe. Natomiast miasto bierze pod uwagę wpuszczenie na tę trasę autobusów komunikacji miejskiej. Prezydent Opola zwracał też uwagę na zaplanowany ciąg pieszo-rowerowy.
Na tę chwilę miasto nie przewiduje wykonania połączenia drogi z ulicą Krapkowicką. Wedle ostatnich szacunków ratusza, trasa średnicowa w Opolu ma pochłonąć około 200 mln zł.