Przebudowa ulicy Ozimskiej w Opolu początkowo zakładała, że pomiędzy pasami ruchu na odcinku ulicy Ozimskiej, pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Reymonta i Katowicką, ma być posadzonych około 40 drzew.
W środę 17 stycznia prezydent Arkadiusz Wiśniewski pochwalił się nową koncepcją na swoim Facebooku. Z zaprezentowanej wizualizacji wynika, że koncepcja z drzewami po środku jest już nieaktualna. Grafika prezentuje również inną formę zwężenia.
Przebudowa ulicy Ozimskiej. Nowy pomysł i fala krytyki
„Więcej drzew, droga rowerowa, nowe oświetlenie oraz buspas” – zapowiada Arkadiusz Wiśniewski nowy pomysł przebudowy ulicy Ozimskiej w Opolu, którą przygotował Miejski Zarząd Dróg w Opolu.
Drzewa mają być posadzone nie po środku arterii, a przy niej.
„Chcemy ułatwić przejazd przez Ozimska rowerzystom i pasażerom autobusów. A drzewa dadzą cień w upalne dni i więcej tlenu zamiast spalin” – argumentuje prezydent Opola.
Po jego wpisie w sieci zawrzało. Opolanie nie szczędzą słów krytyki. Użytkownik Bruno zwraca uwagę, że „głównych arterii się nie zwęża”.
„(…) to zawsze będzie strzał w kolano dla wszystkich użytkowników tej infrastruktury. Przesuwa pan wąskie gardło Opola coraz bliżej centrum, co nie jest dobrym rozwiązaniem. Przy kolejnych takich „pięknych” wizualizacjach prosze najpierw zrobić analizę przpustowości dróg i skrzyżowań na odcinkach określonych w tych projektach w stanie aktualnym i po ewentualnych zmianach zakładanych przez ten projekt” – kontynuuje Bruno.
„Ale będą korki” – przewiduje Tomasz.
„Tragedia. Nie zabierajcie pasa!! – apeluje Alan.
Pani Joanna zauważa, że miasto wycina drzewa, tam gdzie są potrzebne i leje beton. „Tam gdzie zupełnie nie powinny stać, są w planach, o co chodzi?” – denerwuje się kobieta.
W słowach nie przebiera również Vojtěch.
„Kolejna bezsensowna inwestycja, która pochłonie miliony tylko po to aby posadzić kilka drzewek i jednocześnie utrudnić i tak nie łatwe życie użytkownikom dróg” – pisze użytkownik.
Także przypomina także, że na równoległej ulicy Kościuszki wytyczono pas dla rowerów.
„Pas dla rowerów powstał kosztem miejsc parkingowych, gdyż przed jego powstaniem parkowanie było na skos a teraz jest równolegle do jezdni. Na drugiej ulicy Kośnego ruch samochodowy jest spokojny tam też cykliści moga jeździć jak nie potrafią jeździć po ul. Ozimskiej” – wskazuje Vojtěch.
„Wspaniale, może zrobić same buspasy, ścieżki rowerowe, ścieżki wrotkowe, pas dla inwalidów, wydzielony obszar dla saren i wiewiórek, sad jabłonek i tor bobslejowy, po co komu samochody ?!?!” – ironizuje Wojciech.
Mimo przeważających negatywnych wpisów, nowa koncepcja ma także zwolenników.
„Projekt bardzo potrzebny, choć jest realizowany i tak w okrojonym wariancie” – pisze Igor.
Opolanie toczą zażartą dyskusję pod postem prezydenta.