Konkurs Języka Niemieckiego na ostatniej prostej składał się z dwóch części. Na pisemną złożyły się rozumienie tekstu ze słuchu oraz test leksykalno-gramatyczny.
– Myślę, że nie było to zbyt trudne. Mam wrażenie, że nie tylko w tym roku etap miejsko-gminny był nawet trudniejszy niż finał. I tak musi być, by najlepsi znaleźli się w finale – mówi Wioletta Skowronek, koordynator projektu edukacyjnego TSKN i wiceprzewodnicząca konkursowego jury.
Wioletta Skowronek podkreśla, że finaliści naprawdę znakomicie znają język niemiecki. Pokazali to, używając go z wielką swobodą podczas ustnej wypowiedzi. Mówili np. o szkole, rodzinie, planach na przyszłość, zainteresowaniach, podróżach itd.
– Jestem przekonana, że niemal wszyscy, a może i sto procent finalistów to dzieci ze środowiska mniejszości niemieckiej – dodaje pani Skowronek. – To są często dzieci z wiosek. Tam niemieckie korzenie są powszechne. To jest język wyniesiony z domu. I to tym uczniom bardzo pomaga.
Warto podkreślić, że aż 40 finalistów spośród 47 zyskało tytuły laureatów. To znaczy, iż zdobyli oni co najmniej 85 procent punktów.
Konkurs Języka Niemieckiego – podium:
- 1. Emily Prudło, PSP nr 2 Olesno (99,5 proc. punktów).
- 2. Elisabeth Tobias, PSP Walce (98 proc.).
- 3. ex aequo Maria Bartek PSP Chrząstowice, Aleksander Nowak PSP nr 30 Opole; Małgorzata Buczek, PSP Ligota Turawska; Zuzanna Gaździak, SP nr 2 Namysłów (97 proc.).