Budowa kolejnego odcinka trasy 11 oznacza, że na północy regionu powstanie nowa dwujezdniowa droga. Każda jezdnia będzie miała dwa pasy ruchu.
– Początkowy fragment trasy będzie się łączył z drugim odcinkiem budowanej drogi S11 na wysokości Gotartowa. Ominie kolejno miejscowości Kluczbork i Ligotę Górną po stronie wschodniej oraz Bąków po stronie zachodniej. W okolicach miejscowości Kolonia Ciarka połączy się z istniejącym przebiegiem S11, stanowiącym obejście Olesna – opisuje Agata Andruszewska, rzeczniczka opolskiego oddziału generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
– Nowa trasa na znacznej długości powstanie w nowym śladzie. Będzie na niej osiem obiektów inżynierskich, w tym przejścia dla zwierząt. Na tym 10,5-kilometrowym odcinku powstaną dwa węzły drogowe: Kluczbork Północ oraz Kluczbork Południe. Za węzłem Kluczbork Północ wybudowane będą Miejsca Obsługi Podróżnych, po obu stronach drogi. W rejonie tego węzła będzie też Obwód Utrzymania Drogi – wylicza.
Budowa kolejnego odcinka trasy 11 – kiedy będzie gotowa?
Budowa kolejnego odcinka trasy S11 pochłonie 464,9 mln zł. Za realizację odpowiada konsorcjum firm Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner). Na realizację mają 39 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych (w branży drogowej to czas od 16 grudnia do 15 marca). Podpisanie umowy nie oznacza rozpoczęcia prac w terenie. Najpierw powstać musi dokładny projekt budowlany.
10,5 km drogi S11 to część szerszego projektu budowy kolejnej części drogi S11. Łącznie w ramach projektu podzielonego na trzy części powstanie 46 km nowej dwupasmówki. GDDKiA w Opolu ma już umowę na budowę 12,5-kilometrowego odcinka od końca obwodnicy Kępna do Siemianic. Tę część za 375,6 mln zł realizuje firma Polaqua.
– Ofertę firmy Polaqua wskazaliśmy jako najkorzystniejszą w przetargu na realizację odcinka Siemianice – Gotartów o długości 22,7 km. Wartość tej oferty to nieco ponad 523 mln zł. Jeden z oferentów złożył odwołanie od rozstrzygnięcia, jednak Krajowa Izba Odwoławcza w całości je odrzuciła. Na decyzję KIO wpłynęła skarga do sądu – informuje Agata Andruszewska.
Droga ze woj. śląskiego nad Bałtyk
Plan drogowców zakłada, że cała trasa S11 będzie gotowa do 2030 roku. Połączy Aglomerację Śląską z Kołobrzegiem przez Piłę, Poznań i Kępno.
– Po realizacji wszystkich odcinków trasa będzie liczyć ponad 580 km długości. A wraz ze wspólnym przebiegiem S6 od Kołobrzegu do Koszalina blisko 620 km. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 150 km tej drogi, wliczając wspólny przebieg S6 i S11. Gdy całość będzie ukończona, dojazd z woj. śląskiego nad Bałtyk zajmie nieco ponad pięć godzin – zapowiada rzeczniczka GDDKiA w Opolu.
***
Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania.