Rozbudowa trasy Opole – Kluczbork
Rozbudowa trasy Opole – Kluczbork odbywa się na liczącym około 11 kilometrów odcinku drogi krajowej nr 45 pomiędzy Jełową i Bierdzanami. Jak informuje opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, najważniejszy element zadania to wzmocnienie i miejscami wymiana konstrukcji drogi.
Do tego dochodzi poszerzenie pasów ruchu oraz budowa czterech rond. Te powstaną na następujących skrzyżowaniach:
- z drogą wojewódzką nr 461 w Jełowej,
- z ul. Wolności w Jełowej,
- z drogą wojewódzką nr 463 w Bierdzanach,
- z drogą wojewódzką nr 494 w kierunku Olesna.
Rozbudowa trasy Opole – Kluczbork z utrudnieniami będzie wiązać się od poniedziałku 30 października.
– Ze względu na zakres prowadzonych prac, kierowcy muszą się liczyć z występującym odcinkowo ruchem wahadłowym – mówi Agata Andruszewska, rzeczniczka GDDKiA w Opolu.
Inwestycja za ponad 100 mln zł
Agata Andruszewska dodaje, że rozbudowa trasy Opole – Kluczbork oznacza też realizację ciągu pieszo-rowerowego. Ten powstanie na całym 11-kilometrowym odcinku DK45 pomiędzy Jełową i Bierdzanami. Będą też dodatkowe jezdnie do obsługi przyległych terenów, nowe zatoki autobusowe i przepusty.
Ponieważ pasy ruchu mają być szersze, można się też spodziewać wycinek przydrożnych drzew. Podobna sytuacja miała już miejsce na innym rozbudowywanym odcinku DK 45. Chodzi o ponad 6 km trasy pomiędzy Rogowem Opolskim i Krapkowicami. Kierowcy alarmowali, że okolica przypomina tartak.
Za realizację inwestycji pomiędzy Jełową i Bierdzanami odpowiada firma Mota – Engil. Koszt to około 105 mln zł, a prace potrwają do 2025 roku.
Czytaj także: Przebudowane skrzyżowanie w Opolu to bubel? „Tu ktoś może zginąć”