Remonty na opolskich drogach krajowych odbywały się na czterech odcinkach. Odpowiadało za nie dwóch wykonawców.
– Na drodze krajowej nr 38, na odcinku 2,9 km pomiędzy Pawłowiczkami i Reńską Wsią było to konsorcjum firm ADAMIETZ oraz Trakt. Wartość prac to blisko 3,5 mln zł – mówi Agata Andruszewska, rzeczniczka GDDKiA w Opolu.
Pozostałe trzy odcinki remontowała firma STRABAG Infrastruktura Południe.
– Koszt remontu 4 km drogi krajowej nr 11 pomiędzy Byczyną i Biskupicami wyniósł prawie 5,5 mln zł. Prace na dwóch odcinkach, Łukowice Brzeskie – Brzeg na DK39 o długości 4,1 km oraz Brzeg – Pawłów na DK94 o długości 1,2 km firma zrealizowała za blisko 9,4 mln zł – wylicza.
Remonty na opolskich drogach krajowych – co drogowcy zrealizowali w poprzednich latach?
Agata Andruszewska informuje, że w latach 2020-2022 na zlecenie GDDKiA w Opolu remont przeszło ponad 21 km dróg krajowych. Nową nawierzchnię zyskały:
- DK11 na obwodnicy Kluczborka,
- DK38 w Pawłowiczkach, pod Ucieszkowem oraz pomiędzy Nowymi Gołuszowicami a Głubczycami,
- DK40 na obwodnicy Lubrzy oraz pomiędzy Starymi Kotkowicami i Biedrzychowicami,
- DK45 w Długomiłowicach, pomiędzy Mechnicą i Stradunią oraz Ligotą Krapkowicką i Żywocicami na DK45,
- DK94 pomiędzy Karczowem i Opolem.
A jakie remonty na opolskich drogach krajowych są w planach na 2024 rok? Agata Andruszewska wskazuje, że obecnie trwają jeszcze ustalenia w tej kwestii. Te wiążą się m.in. z diagnozą tego, gdzie takie prace są najbardziej potrzebne.
Czytaj także: Obwodnica Kamienicy przebudowana. Droga wykonana w dwóch technologiach