MŚO w Opolu: „Pamiętajmy o przemysłowym charakterze miasta”
MŚO w Opolu wspólnie z Cementownią Odra S.A. zapraszają dzieci i młodzież do udziału w konkursie plastyczno-graficznym „Sztuka reklamowania”.
Zadanie polega na zaprojektowaniu grafiki na worek cementu. Następnie na jej podstawie powstanie limitowana edycja opakowań na produkowany w Opolu cement.
– Ideą konkursu jest uświadamianie i przypominanie, że Opole jest miastem cementu. Nasza historia ściśle związana jest z przemysłem – mówi Michał Grocholski z działu promocji MŚO w Opolu.
– Chcemy, żeby opolskie dzieciaki rozumiały, że kamionki Bolko czy Silesia powstały z powodu pobliskiej cementowni. Nie są zaś efektem upadku jakiegoś meteorytu w tym miejscu – żartuje.
MŚO w Opolu zachęca do udziału uczniów opolskich szkół w dwóch kategoriach wiekowych: szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Konkurs kieruje do osób, które lubią rysować i projektować. A szczególnie tych, które marzą o pracy rysownika, grafika czy designera, udział w nim może być cennym doświadczeniem i punktem w CV.
Na czym polega zadanie?
Uczestnicy muszą wykonać jeden projekt grafiki opakowania (siatka opakowania z wymiarami w załączeniu ogłoszenia na stronie Muzeum Śląska Opolskiego) z elementami tekstowymi, graficznymi. Mają one np. podkreślać ważną cechę produktu. Dlatego też mogą to być logo, hasło reklamowe, nazwa produktu.
Regulamin konkursu określa także technikę. Projekty grafiki opakowania mogą być zrealizowane techniką komputerową lub techniką tradycyjną (farby, ołówek, techniki mieszane, collage, inne). W związku z tym projekt zrealizowany techniką tradycyjną musi zostać sfotografowany i w tej formie nadesłany na konkurs.
Formularz, wymagane logotypy, regulamin konkursowy, siatka graficzna, która ułatwi wykonanie projektu w formacie A3 dostępne są na stronie MŚO.
Muzealnicy przypominają oczywiście, że źródeł inspiracji należy szukać na wystawie czasowej „Cementownie Opola. Przemysł w strukturze miasta”.
Projekt można wykonać samodzielnie w domu lub razem z klasą przyjść na warsztaty „Cementiada”, podczas których m.in. można stworzyć swoją pracę.
– Już dziś zachęcamy nauczycieli i opiekunów do zgłaszania grup na nasze specjalne warsztaty. Organizujemy je od marca do 26 maja, czyli do dnia zakończenie konkursu – informuje Michał Grocholski.
Warto się postarać, bowiem organizatorzy przewidują nagrody. Dla autorów najlepszych prac przewidziano m.in. bony podarunkowe, a łączna pula nagród to 1200 zł. Nagrodą jest również realizacja zwycięskiego projektu, na podstawie którego powstanie limitowana edycja worków. Dwa zwycięskie projekty zostaną wykorzystane na opakowanie cementu produkowanego w Opolu.
Prace należy nadsyłać drogą elektroniczna do 26 maja na adres promocja@muzeum.opole.pl z tytułem: Konkurs plastyczno-graficzny.
Dodajmy, że laureatów konkursu wyłoni jury złożone z przedstawicieli muzeum i cementowni. Wyniki będą ogłoszone na stronie i social mediach MŚO w Opolu do 12 czerwca.