Nysa ma zyskać dalszą część obwodnicy
Plan zakłada, że początek obwodnicy się znajdować na włączeniu do istniejącego ronda, na którym krzyżują się droga krajowa nr 41 z drogą wojewódzką nr 489. Obwodnica łączyć ma się z drogą wojewódzką nr 411.
Droga będzie miała jedną jezdnię i po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Szerokość jezdni wyniesie 7 metrów. Do tego dochodzi ścieżka rowerowa (o szerokości 3 metrów) oraz pobocze.
Trasa przebiegać będzie głównie przez pola na południe od Nysy, w sąsiedztwie miejscowości Hajduki Nyskie oraz Podkamień. W zależności od jednego z trzech przygotowanych wariantów może mieć od około 4,5 do blisko 5,5 km długości. Niezależnie od jednej z trzech wytypowanych opcji, konieczna będzie budowa wiaduktu nad linią kolejową nr 137 (trasa Katowice-Legnica) oraz mostu nad Kamienicą.

Szacunkowy koszt budowy drogi to około 78 mln zł. Po koniec minionego roku władze województwa zawnioskowały o przyznanie 64,5 mln zł – a 80 proc. tej kwoty – z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Wkład własny regionu miał wynieść ponad 15,5 mln zł.
Ostatecznie budowa dalszej części obwodnicy Nysy otrzymała z rządowego funduszu 39 mln zł, a więc połowę szacunkowej wartości inwestycji. W tej sytuacji woj. opolskie zdecydowało się zwiększyć wkład własny. Pieniądze zabezpieczono w planach finansowych regionu do 2030 roku.
Obecnie plan budowy obwodnicy Nysy w ciągu dróg wojewódzkich nr 411 i 489 jest jeszcze w fazie konsultacji.