Jak informuje PKP PLK, inwestycja częściowo ulokowana w województwie opolskim, obejmuje w sumie około jednej czwartej szybkiego połączenia z Warszawy do Wrocławia przez Częstochowę i Opole.
– Prace na odcinkach Częstochowa Stradom – Fosowskie oraz Fosowskie – Opole obejmą ponad 90 km linii. Dzięki inwestycji najszybciej pociągi będą mogły poruszać się nimi z prędkością do 160 km/h. Obecny limit to 140 km/h – opisuje Marta Pabiańska z zespołu prasowego PKP PLK.
– Zakres robót obejmuje wymianę rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacjach: Blachownia, Liswarta, Kochanowice i Lubliniec. Wyremontowane będą trzy mosty nad rzekami Chrząstawą, Maliną i Suchą – wylicza.
Inwestycja PKP obejmie też 58 przejazdów kolejowo-drogowych, w województwie opolskim m.in. w Schodni oraz w Staniszczach Małych. Pojawią się tam rogatki.
PKP PLK planuje wydać na wszystko 110 mln zł. Kolej ogłosiła dwa przetargi. – Szacowany koszt inwestycji na odcinku Opole – Fosowskie wynosi blisko 70 mln zł. Natomiast na linii Częstochowa Stradom – Fosowskie – ponad 40 mln zł – informuje Marta Pabiańska.
Kolej zakłada, że prace rozpoczną się w maju 2025 roku i potrwają do czerwca 2026 roku. Dodajmy, że trasą przewidzianą do modernizacji kursuje codziennie ponad 50 pociągów. Wśród nich są składy Pendolino.
Czytaj także: Nowe pociągi na opolskich torach. Mowa nawet o 20 maszynach
***
Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania.