To ostatnie długo nie było takie pewne, bo z kolei nie było wiadomo, czy nie dojdzie do kolejnej zmiany terminarza. Wszak parę dni przed inauguracją zmagań swój akces wycofał Speedway Kraków. W związku z tym trzeba było naprędce przygotować nowy rozkład jazdy i system rywalizacji (więcej TUTAJ).
Nowy rozkład jazdy
Trudno jednak powiedzieć, jak długo będzie aktualny, bo coraz głośniej mówi się, iż na podobny krok może zdecydować się klub z Tarnowa, którego opuścił możny sponsor, czyli Grupa Azoty. Obecnie ma jechać, ale na pewno wiadomo tylko, iż opolanie będą mierzyć się o z czwórką Enea Polonia Piła, Ultrapur Start Gniezno, Optibet Lokomotiv Daugavpils i Trans MF Landshut Devils.
W przypadku „nowego” terminarza (bez krakowian, wciąż z tarnowianami) to ramowo niewiele się zmienia. Podopieczni Marcina Sekuli sezon regularny rozpoczną pod koniec marca w Pile, a zakończą na początku sierpnia. Starty u siebie zainaugurują – tak jak to miało być pierwotnie – z niemiecką ekipą, choć nie w pierwszy weekend kwietnia, ale 14 dni później. Zwraca uwagę także fakt, iż przerwy między kolejkami będą wynosić z reguły dwa lub nawet trzy tygodnie.
Co do play off, to prawo startu w nim zyskają cztery najlepsze drużyny fazy zasadniczej. Choć i tu pojawiają się pytania o jego formułę, wszak awans na zaplecze elity nie przysługuje drużynom zagranicznym, zatem na placu boją pozostanie kwartet polskich ekip…
Kadra
Jeśli chodzi o kadrę Kolejarza, to jest ona zamknięta niemalże od listopada. Doszło jedynie do zmiany wśród juniorów, bo ze startów w ogóle wycofał się Kacper Linek-Rekus, ale zastąpi go Jakub Olesiak, który w minionym sezonie startował w naszych barwach w rozgrywkach o DMP Juniorów. Co prawda kontuzji doznał senior Mathias Thornblom, ale ta na szczęście okazała się mniej poważna niż początkowo przewidywano i być może będzie do dyspozycji na drugi mecz.
Z poprzedniego sezonu z seniorów w zespole zostali też Robert Chmiel oraz Filip Hjelmland. Dalej występował będzie także Emil Breum, choć jako zawodnik U24. Wśród nowych są czterej Polacy i dwaj obcokrajowcy. W przypadku biało-czerwonych to Kacper Grzelak, Paweł Miesiąc, Tomasz Orwat i Lars Skupień, z czego dwaj pierwsi mają „kontrakty warszawskie”. Duet zagranicznych żużlowców stanowią Duńczyk Kevin Juhl Pedersen i Ukrainiec Stanislav Melnychuk. Formację juniorów tworzą (poza wspomnianym Oleksiakiem): Jakub Fabisz, Dastin Łukaszczyk, Kacper Sajdak i najbardziej doświadczony w tym gronie Oskar Stępień.
Złoty Kask
Ściganie w Opolu otworzy nam w Lany Poniedziałek 1 kwietnia rywalizacja o Złoty Kask 2024. W związku z czym na W2 zawitają gwiazdy międzynarodowego żużla, na czele z mistrzem świata Bartoszem Zmarzlikiem. I wszyscy niżej wymienieni właśnie u nas walczyć będą o prawo występu w eliminacjach Speedway Grand Prix oraz Speedway European Championship.
Lista startowa: 1. Szymon Woźniak (Stal Gorzów); 2. Jarosław Hampel (Falubaz Zielona Góra); 3. Maksym Drabik (Włókniarz Częstochowa); 4. Oskar Fajfer (Stal Gorzów); 5. Janusz Kołodziej (Unia Leszno); 6. Wiktor Przyjemski (Motor Lublin); 7. Maciej Janowski (Sparta Wrocław); 8. Piotr Pawlicki (Falubaz Zielona Góra); 9. Mateusz Cierniak (Motor Lublin); 10. Bartosz Zmarzlik (Motor Lublin); 11. Bartłomiej Kowalski (Sparta Wrocław); 12. Dominik Kubera (Unia Leszno); 13. Przemysław Pawlicki (Falubaz Zielona Góra); 14. Bartosz Smektała (Unia Leszno); 15. Grzegorz Zengota (Unia Leszno); 16. Patryk Dudek (KS Toruń). Rezerwowi: 17. Kacper Woryna (Włókniarz Częstochowa); 18. Krzysztof Buczkowski (Polonia Bydgoszcz).
„Nowa” arena
Tymczasem przypominamy, iż coraz więcej wiadomo na temat modernizacji stadionu żużlowego. Na trybunach docelowo ma być około 5,5 tys. miejsc, wieża sędziowska zostanie przeniesiona na drugą stronę toru (choć budynek dotychczasowej wieży prawdopodobnie zostanie zachowany). Start zawodników będzie zatem rozpoczynał się bliżej publiczności, po przeciwnej stronie niż dotychczas. Powstać ma też mniejszy tor dla młodych adeptów czarnego sportu. Pracę mają przebiegać etapami, aby nie kolidowały z rozgrywkami. Inwestycja może pochłonąć od 20 do 40 mln zł.