Rozbudowa DK45 na trasie Jełowa – Bierdzany według wstępnych przewidywań może potrwać ok. trzy miesiące. W tym czasie wykonawca przystąpi do budowy ronda.
Rozbudowa DK45 na trasie Jełowa – Bierdzany. Tymczasowa organizacja ruchu
Poza zamknięciem wlotu z DW494, nastąpi także zajęcie jednego z pasów ruchu na tym skrzyżowaniu. Wykonawca rozpocznie frezowanie nawierzchni i rozbiórkę poszczególnych warstw konstrukcyjnych drogi na jednym z pasów.
Natomiast ruch wahadłowy będzie kierowany ręcznie. Z czasem kierowcy mogą się spodziewać kolejnych zmian w organizacji ruchu na tym odcinku o czym będziemy informować.
Jak na razie, w ramach rozbudowy DK45 pomiędzy Jełową i Bierdzanami wykonawca wprowadził już kilka zmian w organizacji ruchu. Między innymi na dwóch 600-metrowych fragmentach obowiązuje ruch wahadłowy. Prace prowadzone są na zajętych pasach ruchu na wlocie do Bierdzan oraz w Jełowej.
Co się zmieni po rozbudowie?
Jak informuje opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, najważniejszym elementem tej inwestycji jest wzmocnienie, a odcinkowo wymiana, istniejącej konstrukcji jezdni wraz z dostosowaniem jej do nośności 11,5 t/oś.
„Poprawione zostaną warunki bezpieczeństwa ruchu poprzez budowę czterech rond na istniejących skrzyżowaniach – z DW461 w Jełowej, z ul. Wolności w Jełowej, DW463 w Bierdzanach oraz z DW494 w kierunku Olesna” – czytamy w komunikacje.
Krajobraz zmieni się przez budowę ciągów pieszo-rowerowych oraz dodatkowych jezdni w celu obsługi przyległego terenu.
„Rozbudowany odcinek zostanie wyposażony w elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz oświetlenie drogowe. Zadanie przewiduje także budowę nowych zatok autobusowych oraz przebudowę przepustów” – czytamy.
Wykonawcą rozbudowy za kwotę prawie 106 mln zł jest firm Mota-Engil. Prace powinny się zakończyć w drugiej połowie 2025 roku.
Czytaj też: Nowy parking przy ulicy Krapkowickiej w Opolu na finiszu. Kiedy otwarcie?