Połączenie marek Selt i Aluprof ma być odpowiedzią na „rosnące wymagania rynku, oczekującego zintegrowanych, spójnych technologicznie i estetycznie rozwiązań dostępnych pod jednym brandem”. Można powiedzieć, że jest to finalizacja procesu rozpoczętego jeszcze w 2024 roku. Wtedy bowiem spółka Selt została przejęta przez Grupę Kęty, do której należy Aluprof.
To oznacza kres opolskiej marki obecnej na rynku od 45 lat. Firma Selt powstała bowiem w 1980 roku. Produkuje żaluzje, markizy, pergole i refleksole. Jej główna siedziba mieści się przy ulicy Wschodniej w Opolu, ma też zakłady przy ulicach Głogowskiej, Kaszubskiej i Pużaka, a także halę w Rogowie Opolskim na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. W tej ostatniej lokalizacji istnieje jeszcze możliwość rozbudowy.
Jak informuje Aluprof, przejmując Selt firma zyskuje:
- łącznie sześć zakładów produkcyjnych o łącznej powierzchni 150 tys. m kw.,
- 10 linii do produkcji żaluzji fasadowych,
- siedem centrów obróbczych Emmegi Satellite,
- trzy poziome linie lakiernicze,
- odlewnię ciśnieniową aluminium o wydajności 250 ton/rok.
Był Selt, będzie Aluprof Sun Shading Solutions
Jak podkreśla Tomasz Grela, prezes Aluprof, jej połączenie z firmą Selt „to kolejny krok milowy w kierunku osiągnięcia pozycji europejskiego lidera w branży osłon przeciwsłonecznych”.
– W efekcie oferować będziemy najszerszą kompleksową ofertę produktową. To także impuls dla innowacji – połączone zespoły ekspertów będą pracować nad rozwiązaniami, które zdefiniują przyszłość zrównoważonego budownictwa – mówi.
Wchłonięcie firmy Selt przez Aluprof wiązać będzie się z utworzeniem nowego segmentu osłon przeciwsłonecznych pod tą drugą marką: Aluprof Sun Shading Solutions.
Drugim segmentem połączonych przedsiębiorstw będzie Aluprof Architectural Systems. Ten będzie zajmował się produkcją okien, drzwi, fasad oraz systemów przeciwpożarowych.
Połączenie Selt i Aluprof ma wzmocnić pozycję firmy na rynku krajowym i europejskim.
„Misją firmy jest tworzenie innowacyjnych rozwiązań przeznaczonych dla nowoczesnego budownictwa, które są odpowiedzią na potrzeby inwestorów wymagających najwyższej jakości produktów” – czytamy w komunikacie.
Czytaj także: Pierwsza koreańska fabryka opon w Europie. Kumho Tire wybrało Opole
***
Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania




