Obecnie pełna ścieżka rowerowa wokół Maliny w Opolu pozostaje w sferze dokumentów planistycznych. Istnieje odcinek biegnących równolegle do ulicy Podlesie. Zaczyna się w rejonie zjazdu w stronę plaży od strony Grudzic, a kończy na wysokości wiaty w Malinie. Cieszy się sporą popularnością nie tylko wśród rowerzystów i spacerowiczów, ale też rolkarzy i osób poruszających się na hulajnogach.
Teraz miasto przemierza się do tego, aby ścieżka rowerowa wokół Maliny w Opolu doczekała się ukończenia. Pod koniec kwietnia miasto ogłosiło przetarg na realizację inwestycji. Zgłosiło się sześć firm, ale oferta tylko jednej mieści się w planach finansowych ratusza. Mowa o propozycji Project Building z Lędzin, która swoje prace wyceniła na niecałych 1,5 mln zł. W budżecie miasta na ten cel urzędnicy zapisali nieco ponad 1,5 mln zł.
Ścieżka rowerowa wokół Maliny w Opolu – kiedy może być gotowa?
Plan zakłada, że nowy odcinek zacznie się w okolicy zjazdu z ulicy Podlesie na teren kąpieliska od strony Grudzic. Tam będzie rozwidlenie. Jedna odnoga poprowadzi do istniejącej ścieżki. Druga odbije w kierunku zachodnim i minie niewielki staw, a potem będzie biec wzdłuż głównego zbiornika. Ścieżka rowerowa wokół Maliny w Opolu zakończy się w rejonie wiaty. Od strony Grudzic ma też powstać nowy zjazd samochodowy z ulicy Podlesie w kierunku plaży.

Realizacja inwestycji będzie się też wiązała z ingerencją w zieleń. Z dokumentacji wynika, że projektanci do wycięcia przewidzieli ponad 56 pni drzew. Większość – konkretnie 49 – ma do 15 cm średnicy. Do tego dochodzi pięć sztuk w przedziale 16-25 cm oraz dwa w przedziale 26-35 cm. Zniknąć ma też ponad 1000 m kw. krzewów i skupin drzewek o średnicach pnia do 10 cm.
Wykonawca ma też zabezpieczyć i zachować 175 drzew o średnicy pnia do 30 cm oraz 21 sztuk o większej średnicy.
Jeśli nic nie stanie ratuszowi na przeszkodzie do podpisania umowy, to są szanse na ukończenie prac pod koniec tego roku lub na początku przyszłego. Wykonawca będzie miał sześć miesięcy na ukończenie zadania.
Czytaj także: Ma być nowa obwodnica. Chcą ją poprowadzić przez las
***
Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania.