Remont linii kolejowej 277 – pociągi mają jeździć szybciej
Kilka lat temu okolica stacji Opole Wschodnie przeszła modernizację. Oprócz wymiany torowiska modernizację przeszła sama stacja kolejowa. Inwestycja była połączona z przebudową pobliskiego skrzyżowania.
Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach w rejonie Opola Wschodniego znów pojawią się robotnicy. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe planuje remont linii kolejowej 277 pomiędzy stacjami Opole Groszowice – Wrocław Brochów przez Jelcz-Laskowice.
– Ta linia pełni ważną rolę w ruchu towarowym. Stanowi równoległą trasę do magistrali kolejowej Wrocław – Brzeg – Opole – mówi Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK.
– Jej modernizacja pozwoli na odciążenie linii przez Brzeg. Umożliwi także bardziej efektywne wykorzystanie kolejowych połączeń w ruchu regionalnym, krajowym i międzynarodowym. Inwestycja otworzy drogę do skrócenia czasu podróży i transportu ładunków – wskazuje.
Czytaj także: Nowy most w Opolu rośnie na brzegu. Jak kolejarze umieszczą go nad Odrą?
Na których stacjach będą prace?
Remont linii kolejowej 277 ma umożliwić podwyższenie maksymalnej prędkości pociągów na tej trasie. Składy osobowe będą mogły kursować z prędkością 120 km/h. W przypadku pociągów towarowych będzie to 100 km/h. Linią będą mogły kursować składy towarowe o długości 750 metrów.
Prace modernizacyjne będą prowadzone na następujących stacjach:
- Opole Groszowice,
- Opole Wschodnie,
- Czarnowąsy,
- Dobrzeń Wielki,
- Popielów,
- Karłowice,
- Rogalice,
- Biskupice Oławskie,
- Jelcz Laskowice,
- Czernica Wrocławska,
- Siechnice.
– Wszystkie stacje i przystanki na tej trasie będą m.in. dostosowane dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się – zapowiada Katarzyna Głowacka.
Remont linii kolejowej 277 za kilka lat
Remont linii kolejowej 277 jest na etapie projektowania. Odpowiada za to konsorcjum, którego liderem jest firma Systra. Koszt przygotowania dokumentacji to około 30 mln zł brutto. Pieniądze pochodzą z funduszy unijnych.
Dokumenty mają być gotowe w trzecim kwartale 2023 roku. Przed PKP PLK uzyskanie pozwoleń i decyzji umożliwiających realizację inwestycji. Ile to pochłonie? Tego spółka nie wskazuje. Wiadomo natomiast, że zakłada ona, iż pieniądze mają pochodzić z pieniędzy unijnych z nowej perspektywy.
Dodajmy, że PKP PLK prowadziła już prace na linii 277 pomiędzy Jelczem-Laskowicami a Wrocławiem. To była przebudowa mostów i wiaduktów za 41 mln zł.