Oferty w dwóch zadaniach mieszczą się szacunkach opolskiego ratusza
Piszemy o tym dlatego, ponieważ te trzy zadania wrzucono do worka o nazwie „Budowa i rozbudowa infrastruktury drogowej w Opolu”. Całość realizowana jest z wykorzystaniem pieniędzy przyznanych miastu w ramach rządowego Polskiego Ładu.
Do przebudowy ul. Róży Wiatrów w Chmielowicach zgłosiły się trzy podmioty. Najtańszą ofertę przedstawiła firma Project Building z Lędzin – prawie 12,5 mln zł. I tylko ta propozycja mieści się w założeniach, bowiem ratusz przewidział na to zadania ponad 12,6 mln zł. Pozostałe dwie propozycje są droższe i wynoszą odpowiednio ponad 12,9 mln zł (firma Best-Opebel z Opola) i blisko 14,2 mln zł S.A.M. z Polskiej Nowej Wsi oraz Domax z Boronowa).
Do budowy parkingu przy moście pieszo-rowerowym im. Joachima Halupczoka nad Kanałem Ulgi – określanego mianem centrum przesiadkowego Opole Południe – zgłosiły się dwie firmy. Oferta Project Building opiewa na blisko 10,5 mln zł, a Best-Opebel na prawie 11 mln zł. Obie propozycje mieszczą się w cenie kosztorysowej, wynoszącej niecałych 11,5 mln zł.
Przypomnijmy, że parking ten ma sprawić, że Wyspa Bolko – szczególnie w weekendy w okresie letnim – nie będzie tak upakowana samochodami. Powstać ma tam około 350 miejsc parkingowych, nie tylko dla samochodów osobowych, ale również dla autobusów.
Przebudowa ul. Krapkowickiej w Opolu droższa od założeń?
Inaczej ma się sytuacja z trzecią częścią zadania, czyli rozbudową ul. Krapkowickiej pod wiaduktem kolejowym. Urzędnicy założyli, że ta inwestycja pochłonie 14,7 mln zł. Tymczasem obie zgłoszone oferty są znacznie droższe.
Firma Best-Opebel zaoferowała wykonanie zadania za 19,7 mln zł, zaś warszawska firma Intop – która na zlecenie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe modernizuje tory pomiędzy stacjami Opole Zachodnie i Opole Główne – swoje prace wyceniła na blisko 22 mln zł.
Jak informuje Adam Leszczyński, rzecznik opolskiego ratusza, trwa analiza ofert pod względem formalnym. Zaznacza, że w sytuacji, gdyby miasto postanowiło unieważnić przetarg na przebudowę ul. Krapkowickiej, to nie będzie to oznaczało anulowania naboru ofert na dwie pozostałe części zadania.
Przypomnijmy, że za sprawą przebudowy ul. Krapkowickiej przejazd pod torami będzie znacznie szerszy, niż obecnie. Będzie też wyższy, dzięki czemu pod wiaduktem będą mogły przejeżdżać autobusy Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. Plan zakłada, że będą się one zatrzymywać na parkingu mającym powstać przy moście Halupczoka.
Obecnie przejazd pod wiaduktem od kilku tygodni jest zamknięty. Sytuacja ma potrwać co najmniej do połowy przyszłego roku, do kiedy inwestycja na ul. Krapkowickiej ma być zrealizowana.