Nowa usługa dla przedsiębiorców ze strony ZUS w Opolu ma pomóc w bieżącym regulowaniu zaległości bez dodatkowych kosztów.
– Takie opóźnienia się zdarzają, a wpływ na nie mogą mieć zatory płatnicze, brak lub opóźnienia w dostawach czy utrata płynności finansowej przedsiębiorcy – wylicza Sebastian Szczurek, rzecznik opolskiego ZUS.
– Ważne, żeby przedsiębiorca nie wpadł w spiralę zadłużenia. Dlatego przecieramy szlak i jeszcze w październiku, jako pierwsi w kraju, będziemy na bieżąco informować płatników o tym, że mają „minus” na koncie w ZUS-ie – zaznacza.
Nowa usługa dla przedsiębiorców w ZUS w Opolu ma sprawić, że nie będą na nich spadać dodatkowe zobowiązania. Wszystko dlatego, że wygenerowanie tradycyjnego upomnienia to koszt, który również ich obciąża.
– Chcemy to ograniczyć i wyprzedzająco informować klientów o zadłużeniu. Stawiamy na skuteczną komunikację, więc najpierw będziemy przypominać dłużnikowi w krótkiej ale treściwej informacji, że na koncie w ZUS-ie jest zaległość – mówi Elżbieta Kaczorowska-Rams, zastępca dyrektora do spraw dochodów w opolskim ZUS.
– Zależy nam, żeby przedsiębiorcy szybko poznali tę informację. Dlatego zachęcamy, żeby płatnicy częściej przeglądali swój profil na PUE/eZUS. To tam będziemy zamieszczać powiadomienia o zaległych składkach, które płatnik deklarował zapłacić – wyjaśnia.
Nowa usługa dla przedsiębiorców w ZUS Opole. Jak będzie wyglądał dokument?
W bazie opolskiego ZUS jest ponad 60 tys. płatników składek. To firmy, pracodawcy oraz osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą. Ich liczba rośnie z każdym rokiem. Sebastian Szczurek zaznacza, że większość opłaca składki na ubezpieczenia społeczne w terminie.
W pierwszej kolejności powiadomienia otrzymają ci płatnicy, którzy mają zaległości za ostatni miesiąc rozliczeniowy. Do tego grona dołączą też ci przedsiębiorcy, którzy nie złożyli wniosku o układ ratalny.
Jak będzie wyglądał ten dokument? – Nasza informacja będzie precyzyjna, bo wskażemy o jaki miesiąc rozliczeniowy chodzi, jaki jest termin płatności i jaka jest kwota do opłacenia. Wskażemy indywidualny numer rachunku składkowego NRS, na który klient powinien wpłacić składki – zapowiada Elżbieta Kaczorowska-Rams.
I dodaje: – Poinformujemy też w jaki sposób i gdzie płatnik może dowiedzieć się o saldzie na koncie prowadzonym dla niego w ZUS. Jesteśmy przekonani, że te kluczowe wiadomości pomogą przedsiębiorcom w sprawnej komunikacji z nami – stwierdza.
Czytaj także: Opolska Marka 2024. Nagrody dla najlepszych pracodawców i producentów
***
Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania