Budowa obwodnicy Brzegu coraz bliżej. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Opolu wydał już dla niej decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU), która zatwierdziła wybór wariantu przebiegu drogi.
Budowa obwodnicy Brzegu. Środowiskowy wybór wariantu
Na etapie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego biuro projektowe przeanalizowało pięć wariantów.
– Ostatecznie we wniosku o wydanie DŚU zarekomendowano wariant W1d – informuje Agata Andruszewska, rzeczniczka opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W praktyce oznacza to kontynuację prac projektowych, tj. sfinalizowanie etapu koncepcji programowej. A także uwzględnienie jej postanowień w przygotowywanych dokumentach do ogłoszenia postępowania przetargowego na realizację tej inwestycji.
W związku z tym rozpoczęcie robót zaplanowano na 2027 rok po opracowaniu dokumentacji projektowej oraz uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Trasa nowej obwodnicy
Obwodnica przetnie gminę Skarbimierz, Brzeg i Lubsza. Dzięki nowej przeprawie przez Odrę połączy odcinki istniejącej DK39 po północnej i południowej stronie Brzegu.
– Trasa obwodnicy (droga klasy GP) będzie przebiegać po zachodniej stronie miasta Brzeg. Rozpocznie się w miejscu istniejącego skrzyżowania dróg krajowych nr 94 i 39. Na końcowym odcinku trasa włączy się do istniejącego przebiegu DK39 poprzez skrzyżowanie typu rondo – zapowiada Agata Andruszewska.

Budowa obwodnicy Brzegu przewiduje budowę skrzyżowań typu rondo oraz obiektów inżynierskich. W tym mieści się również przeprawa przez Odrę o długości ok. 700 m. Dla wariantu 1d planowana jest budowa Obwodu Utrzymania Drogi w obrębie planowanego ronda na skrzyżowaniu DK94 i DK39 oraz parkingów dla obu kierunków.
Rzeczniczka GDDKiA Opole mówi, że głównym celem budowy obwodnicy Brzegu jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego koncentrującego się w mieście w ciągu drogi krajowej nr 39 i
– Inwestycja pozwoli na skomunikowanie północnej części województwa opolskiego z autostradą A4. Będzie również uzupełnieniem istniejącej obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 94 – podsumowuje pani rzecznik.
Czytaj też: Remont wiaduktu na obwodnicy Opola. Będą utrudnienia
***
Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania.