Rozbudowa ulicy 1 Maja w Opolu
Rozbudowa ulicy 1 Maja w Opolu to efekt korków, jakie tworzą się na dojeździe do skrzyżowania tej trasy z ulicą Kołłątaja po powstaniu centrum przesiadkowego Opole Główne w miejscu dworca PKS. Budowie parkingu wielopoziomowego towarzyszyły zmiany w układzie komunikacyjnym w jego sąsiedztwie. To m.in. wydłużenie ul. Kołłątaja do ul. Armii Krajowej oraz wykonanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. 1 Maja.
Nowy układ komunikacyjny funkcjonuje od około roku i okazał się niewydolny w przypadku tych, którzy jadą od strony komendy policji w górę ulicy 1 Maja. Na dojeździe do skrzyżowania z ul. Kołłątaja z tego kierunku często tworzą się spore zatory. W godzinach popołudniowego szczytu potrafią sięgać głęboko w ulicę Piastowską.

Dlatego drogowcy uznali, że konieczna jest rozbudowa ulicy 1 Maja na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Krakowską i Kołłątaja. Powstać ma tam dodatkowy pas do prawoskrętu w kierunku ulicy Armii Krajowej o długości około 100 metrów.
– Prace rozpoczną się w sobotę 16 września – zapowiada Mariusz Chałupnik, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.
Dodatkowy pas powstanie kosztem pasa zieleni, jaki obecnie oddziela jezdnię od ścieżki pieszo-rowerowej. Oznacza to ingerencję w część inwestycji zrealizowanej około rok temu.
Rzecznik MZD wskazuje, że rozbudowa ulicy 1 Maja w Opolu będzie oznaczać będzie wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu w tej części miasta.
– Od strony placu dworcowego zamknięta będzie droga pieszo-rowerowa od ul. Krakowskiej do ulicy Kołłątaja. Dodatkowo na długości robót kierowcy będą musieli uważać na zawężony pas ruchu. Wykonawca informuje również, że w razie konieczności może wprowadzać ręcznie kierowany ruch wahadłowy – opisuje Mariusz Chałupnik.
Inwestycja ma być gotowa pod koniec listopada. Podobny termin realizacji ma przebudowa placu przed dworcem kolejowym w Opolu.
Czytaj także: Przejazd pod wiaduktem w Opolu będzie zamknięty. Auta wrócą do Parku Nadodrzańskiego