wtorek, 26 września, 2023
  • O redakcji
  • Regulamin
  • Ochrona danych
  • Kontakt
Opolska360
  • Strona główna
  • Aktualności
    • Opole
    • Region
    • Tylko u nas
    • Biznes
    • Nauka
    • Sport
    • Razem dla Środowiska
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Opolska360
  • Strona główna
  • Aktualności
    • Opole
    • Region
    • Tylko u nas
    • Biznes
    • Nauka
    • Sport
    • Razem dla Środowiska
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Opolska360
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
REKLAMA
Home Opole

Prezydent krytykowany za cięcie kursów MZK Opole. „Łatwiej dojechać do Wrocławia, niż na Malinę”

Arkadiusz Wiśniewski pochwalił się wzrostem liczby pasażerów MZK w 2022 roku. Pod wpisem pod adresem prezydenta Opola wylała się fala krytyki. Internauci krytykują zawieszenie linii nocnych i wskazują, że osoby z nich korzystające nie mają teraz jak dojechać bądź wracać z pracy. Nie brak też skarg na cięcie kursów autobusów Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego.

Piotr Guzik Piotr Guzik
9 miesięcy temu
w Najważniejsze, Opole
0
Wniosek o dofinansowanie autobusów

MZK Opole

REKLAMA

Pod koniec 2022 roku miasto poinformowało, że od 1 stycznia w życie wchodzą cięcia kursów MZK Opole. Zawieszono wszystkie linie nocne. Redukcją objęto też linie nr 7, 11 i 14. Uzasadniano to oszczędnościami oraz tym, że te linie są najmniej rentowne. W przypadku autobusów nocnych padł argument, że roczny koszt ich utrzymania to blisko 1,3 mln zł, podczas gdy wpływy z biletów wyniosły około 120 tys. zł.

Zapowiedź tych ograniczeń wzbudziła duże emocje. Szczególnie w kontekście faktu, że początek 2023 roku miał przynieść nie tylko cięcia kursów MZK Opole, ale i znaczną podwyżkę cen biletów. W sieci pojawiła się nawet petycja w sprawie wycofania się z ograniczenia oferty miejskiego przewoźnika.

Nic jednak nie przyniosła. Jedyną zmianą było wprowadzenie przez MZK Opole dodatkowych wczesnych i późnych kursów na liniach 12, 15 i 18.

Arkadiusz Wiśniewski chwali się wzrostem liczby pasażerów MZK Opole

W środę 11 stycznia Arkadiusz Wiśniewski pochwalił się na Facebooku, że rok 2022 był dobry dla MZK Opole. Zwrócił uwagę na zakup nowych autobusów przez spółkę oraz pojawienie się biletomatów i tablic informacyjnych przy przystankach.

„Mieszkańcy wracają do korzystania z usług naszego transportu zbiorowego. O 5 mln wzrosła liczba pasażerów MZK rok do roku, czyli miejskimi autobusami przejechało w 2022 r. 18,8 mln osób!” – podkreślił.

Arkadiusz Wiśniewski zaznaczył, że większość kosztów MZK Opole pokrywa budżet miasta. Wrócił też do kwestii zawieszenia linii nocnych. Stwierdził, że ich koszty były wysokie, a zainteresowanie pasażerów niewielkie.

Pasażerowie: Skąd cięcie kursów MZK Opole, skoro jest tak dobrze?

Wpis wywołał sporą liczbę reakcji wśród internautów. Rozgorzała pod nim dyskusja, w której nie brakowało krytycznych głosów.

„Skoro to ma być miasto ekologiczne, skupione na potrzebach mieszkańców, rozwijające się na kształt nowoczesnych ośrodków, to czemu odbierana, ograniczana jedna z najbardziej istotnych opcji dla mieszkańca – komunikacja miejska” – docieka pan Marek. – „Miasto Opole zmierza do jeszcze większego przekorkowania” – dodaje.

„Mieszkańcy wracają do komunikacji, więc tniemy kursy? Nie no faktycznie logiczne. Skrajne niedofinansowanie linii N wynika z braku kontroli biletowych na tych liniach. Transport publiczny jest traktowany jak kula u nogi niestety i to widać” – stwierdza osoba prowadząca profil Blog o Opolskiej Komunikacji Miejskiej.

„Po 17 łatwiej się dostać do Wrocławia, niż na opolską Malinę. Ważne, że stoi piękny moloch przesiadkowy i podziurawiony wiadukt nad dworcem” – wskazał pan Karol.

Odnosząc się do tych wpisów Arkadiusz Wiśniewski podkreślał, że cięcia kursów MZK Opole były tam, gdzie było mało pasażerów. Zaznaczył, że w ten sposób miasto szanuje pieniądze mieszkańców.

„Mieszkańcy Opola dokładali się w kwocie 1,3 mln zł do przejazdów [linii nocnych – dop. red.], na których biletów wykupiono zaledwie za 100 tys. zł. Można zdecydowanie lepiej te pieniądze wydać, a nie robić taxi z autobusu. To ma być transport zbiorowy” – stwierdził prezydent Opola.

Krytyka likwidacji linii nocnych w Opolu

Brak nocnych autobusów od początku 2023 roku to także pokaźny wątek dyskusji wokół cięcia kursów MZK Opole.

Pani Anna wskazała, że kończy pracę o północy lub o godz. 1.00. „I nie mam jak dostać się na Groszowice. A proszę wybaczyć, na taksówki mnie nie stać żeby jeździć” – przyznała

„Proszę to wytłumaczyć tym, który jadą na 3.30 do pracy lub wracają o 2.00 w nocy z pracy… 100 tys. zł na bilety to znaczy, że wielu Opola jednak pracuje w nocnych godzinach” – argumentuje pan Radosław. – „Pisze Pan, że to ma być transport zbiorowy… Tak, zgadzam się z tym, ale linia nocna nie będzie tak zapełniona jak o godz. 15.00, a nie wszystkich stać na taxi za 30 zł aby wrócić do domu z pracy” – dodaje.

Pan Michał przekonuje, że pasażerów linii nocnych było więcej, niż wynikałoby z wyników sprzedaży biletów. „MZK nie prowadziło kontroli biletowej w nocy, przyczyniając się do zaniżenia prawdziwej liczby korzystających” – stwierdził.

Pojawiają się jednak i komentarze broniące decyzji o likwidacji nocnych autobusów w Opolu. Główny argument jest taki, że częstotliwość ich kursowania była zbyt niska i stąd niewielkie zainteresowanie.

Tags: Arkadiusz Wiśniewskikomunikacja OpoleMZK Opole
REKLAMA

Powiązane wpisy

Opolszczyzna Aktywna Społecznie
Najważniejsze

Gala Opolszczyzna Aktywna Społecznie. Poznaliśmy najlepszych społeczników

46 minut temu
święto piwa 2023 w Opolu
Opole

Święto Piwa 2023 w Opolu. Po raz pierwszy będzie też nowe wydarzenie

13 godzin temu
makulatura
Ekologia

Zapomniana makulatura. Dla wielu to wciąż śmieci, a to jest skarb!

14 godzin temu
Mniejszość Niemiecka w Sejmie
Najważniejsze

Mniejszość Niemiecka języczkiem u wagi w nowym Sejmie? Zaskakujący sondaż wyborczy

1 dzień temu
Artur Paczesny z „Kochanowskiego”
Opole

Artur Paczesny z „Kochanowskiego” z nagrodą na festiwalu w Gdyni

1 dzień temu
Baner Janusza Kowalskiego na bramie cmentarza
Tylko u nas

Baner Janusza Kowalskiego na bramie cmentarza. W sieci oburzenie

1 dzień temu

KUP e-WYDANIE

NAJPOPULARNIEJSZE

  • Racibórz z województwie opolskim

    Nowe miasto w województwie opolskim? „Byłoby trzecie co do wielkości”

    0 udostępnienia
    Usdostepnij 0 Tweet 0
  • Oktoberfest w Pałacu Żyrowa. „Impreza lepsza niż w Monachium!”

    0 udostępnienia
    Usdostepnij 0 Tweet 0
  • Tragedia pod Kędzierzynem-Koźlem. Kierowca volkswagena zginął po zderzeniu z drzewem

    0 udostępnienia
    Usdostepnij 0 Tweet 0
  • Zamieszanie w szkole w Krapkowicach. Dyrekcja każe uczniom przyjść w niedzielę?

    0 udostępnienia
    Usdostepnij 0 Tweet 0
  • Zabytkowy budynek w centrum Opola wystawiony na sprzedaż. Jaka cena?

    0 udostępnienia
    Usdostepnij 0 Tweet 0
REKLAMA

PRZEGLĄDAJ PO KATEGORIACH

  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Ekologia
  • Najważniejsze
  • Nauka
  • Opole
  • Region
  • Sport
  • Tylko u nas
REKLAMA

PRZEGLĄDAJ PO TAGACH

Andrzej Buła Arkadiusz Wiśniewski biznes opole Diecezja Opolska ekologia Futsal GDDKiA Opole Gwardia Opole Historia inwestycje opole Ireneusz Jaki Janusz Kowalski Jarosław Kaczyński Koalicja Obywatelska Opole Kolejarz Opole komunikacja Opole Koszykówka kultura opole Marcin Oszańca MKS Kluczbork Mniejszość Niemiecka MZD Opole Odra Opole PiS Opole Piłka nożna Piłka ręczna Platforma Obywatelska Opole (PO) Policja Opole Prokuratura Opole PSL Opole Puchar Polski Rafał Bartek Siatkówka Solidarna Polska Opole Stal Brzeg Stal Nysa Uni Opole Uniwersytet Opolski Urząd Marszałkowski Opole Urząd Miasta Opole WiK Opole Witold Zembaczyński Wybory do Sejmu i Senatu 2023 Wybory parlamentarne 2023 ZAKSA Kędzierzyn-Koźle
REKLAMA
  • O redakcji
  • Regulamin
  • Ochrona danych
  • Kontakt

© Wydawnictwo SIlesiana 2022

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Home
  • Region
  • Biznes
  • Opole
  • Najważniejsze
  • Sport
  • Nauka

© Wydawnictwo SIlesiana 2022

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist