Część drogi krajowej nr 46 będzie z betonu
Odcinek objęty pracami ma blisko 6 kilometrów długości. Prowadzi od granicy województwa opolskiego i dolnośląskiego, przez obwodnicę Kamienicy do początku obwodnicy Paczkowa.
– W zakresie branży drogowej wykonawca realizuje roboty ziemne, prowadzi także prace związane z budową odwodnienia. W ciągu trasy głównej układana jest warstwa podbudowy z kruszywa oraz warstwa podbudowy betonowej wraz z nawierzchnią betonową – wskazuje Agata Andruszewska, rzecznik opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Prace prowadzone są w dwóch technologiach. Na odcinku o długości około 1,5 kilometra będzie nawierzchnia mineralno-bitumiczna. Natomiast na odcinku długim na 4,3 km powstaje droga o nawierzchni z betonu cementowego.
– Technologia ta jest jedną z najnowocześniejszych. Nawierzchnia betonowa ma wiele zalet, w tym wysoką nośność i zdolność do przenoszenia obciążeń, odporność na odkształcenia oraz niskie koszty utrzymania – podkreśla Agata Andruszewska. – Technologia ta wymaga jednak od wykonawcy dużego doświadczenia oraz bezwzględnego przestrzegania reżimu technologicznego. Zarówno na etapie wytwarzania mieszanki betonowej, jak i wbudowywania betonu w nawierzchnię – zaznacza.
Rozbudowa skrzyżowań i nowy parking
Prace na drodze krajowej nr 46 obejmują też rozbudowę dwóch istniejących skrzyżowań o lewoskręty w kierunku Kamienicy. Do tego dochodzi budowa parkingu dla pojazdów osobowych, ciężarowych i miejsca postojowego dla służb kontrolujących i wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wzdłuż modernizowanej drogi powstanie też oświetlenie.
Koszt inwestycji to blisko 45,5 mln zł. Ma być zrealizowana w II kwartale 2023 r.
Przypomnijmy, że obwodnicę z nawierzchni betonowej mają Malnia i Chorula, na trasie Opole-Gogolin (droga wojewódzka nr 423). Wykonano ją na zlecenie Zarządu Dróg Wojewódzkich.