W Dąbrowie najpierw wybudują nowy wiadukt, potem zburzą stary
Powodów budowy nowego wiaduktu nad torami w Dąbrowie jest kilka. Pierwszym jest fakt, że stan istniejącej konstrukcji pozostawia wiele do życzenia. Po drugie, obiekt nie spełnia obecnych norm. Płyta wiaduktu jest zbyt blisko trakcji kolejowej. Dlatego budowana konstrukcja będzie biec nad nią o 1,7 metra wyżej.
Trzecim powodem jest zamiar rozbudowy drogi krajowej nr 46 od Opola do obwodnicy Niemodlina. Ruchliwa trasa docelowo ma mieć po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. W ramach obecnego zadania drogowcy planują przebudować około 650 metrów DK nr 46 w Dąbrowie. Przy czym nastąpić ma to w drugim kwartale 2023 roku.
Wcześniej spodziewane jest sfinalizowanie budowy nowego wiaduktu nad torami.
– Wykonawca zakończył budowę fundamentów, przyczółków oraz ustroju nośnego. Zakończono także prace związane z montażem konstrukcji stalowej wiaduktu – mówi Agata Andruszewska, rzeczniczka opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W dalszych etapach zapowiada kontynuację robót związanych z budową nasypu oraz płyty pomostu. – Przed nami także prace na obiekcie m.in. w zakresie wykonania izolacji, nawierzchni oraz barier ochronnych – wylicza.
Gdy nowy wiadukt będzie gotowy, stara przeprawa będzie zburzona. W jej miejscu ma powstać kolejny wiadukt, ale to nastąpi dopiero przy okazji wspomnianej rozbudowy drogi krajowej nr 46. Ta planowana jest na lata 2026-2028.