Nowy przejazd pod torami nad ulicą Krapkowicką w Opolu
Nowy przejazd pod torami nad ulicą Krapkowicką w Opolu powstaje w ramach współpracy miasta ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Kolejarze modernizują linię kolejową pomiędzy stacjami Opole Główne i Opole Zachodnie. Dzięki temu porozumieniu ciasny, wąski i niebezpieczny przejazd pod linią kolejową jest już szerszy i głębszy.
– W minionym tygodniu ruszyły prace żelbetowe – mówi Mariusz Chałupnik, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu. – Płyta pod mury oporowe jest po betonowaniu. Gdy mury od strony Winowa będą gotowe, robotnicy przeniosą się z tymi pracami na drugą stronę wiaduktu.
Wskazuje, że do tej pory na placu budowy robotnicy usunęli kolizje ze starymi sieciami i instalacjami. Rozebrali też konstrukcję starej drogi i wykonali korytowanie pod nową jezdnię.
– Wykonali też kanalizację sanitarną, w dużej mierze gotowa jest też kanalizacja deszczowa. Zbiornik retencyjny i przepompownia są już gotowe – wylicza Mariusz Chałupnik.
Przyznaje, że od strony Winowa postęp prac jest większy. – Robotnicy ułożyli stabilizację drogi. Wykonali krawężniki, trwają prace brukarskie. Wytyczyli trasę rowerową i chodnik, na których ułożyli warstwy podbudowy – opisuje.
Nowy przejazd pod torami nad ulicą Krapkowicką ma być ukończony wiosną 2024 roku. Po otwarciu mają tam kursować autobusy Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. Ich celem będzie m.in. nowy parking, który powstaje w rejonie mostu im. Joachima Halupczoka nad Kanałem Ulgi.
Kolejny odcinek drogi do poszerzenia
Na tym nie koniec prac w rejonie ulicy Krapkowickiej. Miejski Zarząd Dróg planuje poszerzenie kolejnego odcinka tej drogi.
– To odcinek o długości około 250 metrów, od ulicy Bolkowskiej do nowopowstałej drogi przy wybudowanym markecie Aldi. Zadaniem zwycięzcy przetargu najpierw będzie wykonanie projektu, a potem jego realizacja. Po niej droga na tym odcinku będzie miała 6,5 metra szerokości, czyli metr więcej niż obecnie. Jest to niezbędne do poprowadzenia tym szlakiem komunikacji miejskiej – opisuje Mariusz Chałupnik.
Do przetargu na to zadanie zgłosiły się dwie firmy. Oferta jednej opiera na 442 tys. zł, a drugiej na 535 tys. zł. Obie propozycje mieszczą się w szacunkach urzędników. MZD nie wygrał jeszcze zwycięskiej firmy. Wiadomo natomiast, że ta będzie miała pół roku na wykonanie projektu i jego realizację. To by oznaczało ukończenie zadania wiosną 2024 roku. Przypomnijmy, że nowy przejazd pod torami nad ulicą Krapkowicką ma podobny termin realizacji.
Rodzi się jednak pytanie co z drzewami, które rosną wzdłuż odcinka drogi przewidzianego do poszerzenia. Szczególnie, że na odcinku już objętym rozbudową bez cięć się nie obyło. Podobnie jak w przypadku powstającego parkingu.
Rzecznik MZD zapewnia jednak, że w tym przypadku drogowcy nie przewidują żadnych wycinek.
Czytaj także: Wkrótce wyjazd z Opola w stronę Prudnika i Prószkowa będzie utrudniony