Nowy most w Kędzierzynie-Koźlu łącznie będzie miał około 300 metrów długości. Około 220 metrów długości ma estakada prowadząca nad starorzeczem Kłodnicy. Zaś przeprawa nad Kanałem Gliwickim liczy sobie około 80 metrów długości.
Konstrukcja rośnie w oczach. Kierowcy przejeżdżający nad kanałem mostem w ciągu ulicy Przyjaźni mogą już zaobserwować łuki nowej przeprawy. Z kolei na zdjęciach z powietrza udostępnionych przez prezydent miasta Sabinę Nowosielską widać, że spore zaawansowanie w budowie estakady.
„To jedna z największych inwestycji samorządowych w historii miasta!” – zaznacza na swoim profilu na Facebooku.
Nowy most w Kędzierzynie-Koźlu to element szerszej inwestycji
Mowa o budowie liczącej blisko 3 km długości nowej drogi, która połączy tereny przemysłowe z obwodnicą północną miasta. Chodzi głównie o zakłady ulokowane na terenie Blachowni i Sławięcic. Dzięki tej trasie będą znacznie lepiej skomunikowane.
Łącznik zaczyna się na rondzie na drodze krajowej nr 40. Następnie biegnie na południe, przecinając ulicę Szpaków. Następnie poprowadzi przez nowy most w Kędzierzynie-Koźlu, by kończyć się rondem na skrzyżowaniu z ulicami Przyjaźni i Strzelecką. Droga będzie miała siedem metrów szerokości i dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku.
Za realizację odpowiada firma Trakcja z Warszawy. Jej oferta okazała się najlepszą spośród 10 zgłoszonych. Umowa opiewa na blisko 67 mln zł. Większość, bo 80 proc., pokrywa dofinansowanie, jakie samorząd pozyskał z rządowego programu „Mosty dla Regionów”.
„Nową drogą, która skutecznie wyprowadzi ciężki transport z naszych osiedli przemkniemy na koniec 2025 roku” – zapowiada Sabina Nowosielska.
Czytaj także: Remont ulicy Wrocławskiej w Opolu na finiszu. Co z resztą tej drogi?
***
Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania.