O tym, że w Opolu ma się pojawić nowa linia autobusowa, było wiadomo od kilku miesięcy. Miasto rozpatrywało różne warianty jej tras. Pewnym było, że autobusy linii 30 będą zatrzymywać się na parkingu wybudowanym przy ulicy Krapkowickiej, określanym jako centrum przesiadkowe Opole Południe. Otwarcie tej części miasta na autobusy Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego było jednym z powodów przebudowy niedalekiego przejazdu pod torami.
Nowa linia autobusowa w Opolu bez kursów w weekendy
Po miesiącach przygotowań i przymiarek, linia 30 wyjedzie na ulice miasta. Jak informuje MZK, pierwszy kurs w poniedziałek 4 listopada o godz. 5.32 z ul. Chmielowickiej. Następnie autobus pojedzie Prószkowską, Krapkowicką, Spychalskiego, Piastowską, 1 Maja, Reymonta, Ozimską i Katowicką, by zakończyć trasę na przystanku „Dworzec Wschodni – Uniwersytet”. Trasa powrotna będzie analogiczna, z tą różnicą, że autobusy będą jechać w stronę Chmielowickiej nie ulicą Reymonta, a Kołłątaja.
Nowa linia autobusowa w Opolu ma skomunikować osiedle przy ulicy Chmielowickiej z centrum miasta. W przyszłości w okolicy powstanie jeszcze przystanek przy ulicy Stawowej.
Uruchomienie linii sprawia, że Wyspa Bolko będzie bardziej dostępna dla pasażerów MZK. Wysiadając na parkingu przy ulicy Krapkowickiej wystarczy przejść nad Kanałem Ulgi po moście im. Halupczoka, by zyskać dostęp do parku oraz ogrodu zoologicznego. Przy czym będzie to możliwe tylko od poniedziałku do piątku. Linia 30 będzie kursować tylko w dni robocze. Częstotliwość wyniesie co 30 minut w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Poza tymi okres linia 30 będzie kursować co 60 minut.
Ustaliliśmy, że brak kursów weekendowych wynika z kwestii optymalizacji kosztów. Są obawy, czy byliby chętni do korzystania z „trzydziestki” w soboty i w niedziele.
Adam Leszczyński, rzecznik ratusza, nie wyklucza jednak, że linia 30 zyska kursy weekendowe.
– Cały czas pracujemy nad usprawnianiem i podnoszeniem efektywności komunikacji miejskiej i co jakiś czas wprowadzamy zmiany. Zatem nie wykluczamy kursowania w weekendy. Chcemy, żeby docelowo Krapkowicka była obsługiwana w weekendy komunikacją miejską. Czy będziemy to robili liną 30, czy inną, to będzie poddane analizie – mówi.
Czytaj także: Zmiany w organizacji ruchu przy opolskich cmentarzach. Jak na nie dojechać?
***
Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania