Budowa obwodnicy Praszki gotowa w 85 proc.
Wiadukt powstał w ciągu drogi gminnej łączącej Praszkę z Rosochami. Pozytywnie przeszedł próby obciążeniowe i kierowcy mogą z niego korzystać od pierwszych dni grudnia.
To jeden z trzech wiaduktów powstałych nad obwodnicą Praszki. Do tego dochodzą dwa mosty – nad Prosną i Wyderką – a także pięć obiektów inżynieryjnych zrealizowanych wzdłuż obwodnicy.
Budowa obwodnicy Praszki jest już bardzo zaawansowana. – Wykonawca zrealizował około 85 proc. prac – wskazuje Agata Andruszewska, rzecznik opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Drogowcy ułożyli już kilka warstw nawierzchni na całej długości blisko 13-kilometrowej drogi. Wykonali też oznakowanie poziome.
– Trwają prace na czterech rondach powstałych w ciągu nowej drogi. Skrzyżowania te częściowo dopuszczono już do ruchu. Na jezdniach dodatkowych i drogach gminnych pracownicy kończą układanie warstwy ścieralnej. Trwa montaż elementów infrastruktury drogowej. Powstają drogowe bariery ochronne, ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe oraz ogrodzenia – wylicza Agata Andruszewska.
Kiedy koniec prac na obwodnicy?
Nowa droga rozpoczyna się przed Gorzowem Śląskim. Odchodzi od wspólnego przebiegu dróg krajowych nr 42 i 45. Najpierw omija Gorzów Śląski od strony zachodniej, a Praszkę od strony wschodniej. Włącza się z powrotem w trasę nr 45 w miejscowości Kowale. To droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu na całej długości.
Agata Andruszewska podkreśla, że nowa trasa zapewni dogodne połączenie pomiędzy województwami opolskim, śląskim i wielkopolskim. Umożliwi też lepszy dojazd do terenów inwestycyjnych.
Budowa obwodnicy Praszki kosztuje ponad 200 mln zł. Ponad 165 mln zł stanowi unijne dofinansowanie. Inwestycja ma być gotowa w drugim kwartale 2023 roku.